Sdílet na Twitteru Sdílet na FB

Novinky a aktuality

Malování

Do kategorie Gymnázium přidala(a) miroslav.siebert

Ve čtvrtek 29. 6. 2017 se žáci třídy tercie zaměřili na přípravu své kmenové třídy na prázdniny. Ráno obdrželi barvy a štětce. Pokyn zněl jasně: „ Pokuste se o rekonstrukci obrazu na zdi, na kterém již jsou vidět stopy času.“ Žáci se museli poprat s rozplánováním daného úkolu i rozdělením práce ve skupině. Důležité bylo dohodnout se a svůj nápad zrealizovat. Dle mého názoru se jim dílo podařilo a naučili se nejen malovat… Stanislava Kubíčková, třídní učitelka

Připojené dokumenty: 20170629_121927, 20170629_091206, 20170629_083742, 20170629_083723

Deník Anny Frankové

Do kategorie Gymnázium přidala(a) miroslav.siebert

12. 6. jsme s naší třídou navštívili divadelní představení s názvem Deník Anny Frankové. V divadle Polárka mělo představení premiéru 10. 6. 2017.  Režisérem byl Ondřej Elbel a hlavní postavu si zahrála Táňa Hlostová. Předlohou představení je kniha Deník Anny Frankové. Anna ho psala v době války, kdy jako židovská rodina museli bydlet v úkrytu. Nejvíce mě zasáhl děj, kdy probíhaly nálety, všichni se báli. Muselo to být zlé. Myslím, že Anna Franková byla statečná. Na jejím místě bych se snažila být optimistická, což ona částečně byla. Scéna se neměnila, stále tam zůstával úkryt, který mě také velmi zaujal. Kostýmy vystihovaly dobu, neměnily se, ale to je jasné, protože neměli peníze na nakupování oblečení. Byli rádi, že se uživí. Výkony herců bych hodnotila kladně, byly uvěřitelné. Když to zhodnotím celkově,je zajímavé se dozvědět, jak to pro židy bylo těžké. Líbilo se mi, že v rámci představení vlogerka natáčela své problémy, ale ve srovnání s problémy Anny a její rodiny byly malé. Myslím, že režisér poukázat na to, že existují i větší problémy než to, že se nelíbíte klukovi. Dala bych tak 95 %. Denisa Václavková, tercie

Sportovně turistický kurz - septima, 3.A

Do kategorie Gymnázium přidala(a) miroslav.siebert

V pondělí 19. 6. jsme se sešli na rozcestí v Klentnicích a vydali se poznávat krásy Pálavy. Na naší cestě nás doprovázel pan Kmet z CHKO, který nás Pálavou dokonale provedl. Nejen, že jsme poznali rostliny a živočichy, ale dokonce jsme se dostali na vrchol Martinky, který je za normálních podmínek nepřístupný.

V úterý jsme měli sraz v Yacht clubu v Pavlově, kde nás čekala prohlídka na vodní záchranné stanici. Dozvěděli jsme se plno zajímavých věcí například o resuscitaci, potápění nebo horolezectví. Druhou část dne jsme trávili ve vodě, kde jsme se učili ovládat raft. Mohli jsme si zkusit také jízdu na kajaku, kanoi nebo paddleboardu, a navíc záchranu tonoucího. Pro mnohé to bylo velmi zábavné a naučné.

Středa, která se pro některé z nás stala dnem kritickým, dopadla vcelku dobře. Vydali jsme se na plavbu po Zámecké Dyji. Byl to pro nás opravdu zážitek, ať už kvůli tomu, že Dyje neteče anebo pro velký počet meandrů, přebytek stromů a větví v ní. Avšak i tyto překážky jsme zvládli a dopluli až do Lednice. Ve čtvrtek na nás čekal okruh v Lednicko-valtickém areálu, který jsme zdolávali na kolách. Naše cesta začala v Mikulově, kde jsme se vydali po cyklostezce směr Sedlec a dále do Hlohovce. Tam jsme se pokochali krásou Hraničního zámečku a jeli dál směr Valtice. Ve Valticích jsme náš okruh směřovali zpět do Hlohovce a dále do Mikulova. Celkem jsme ujeli asi 45km, což byl pro některé z nás neuvěřitelný výkon. Naše síly začaly postupně klesat a na sraz v pátek dorazili jen ti nejodolnější. Ani bouřka, která večer před tím proběhla, nás neodradila od programu na ATC Merkur v Pasohlávkách. Tam jsme si zkusili například minigolf nebo šlapadla. Tímto dnem naše STK skončilo a my se vrátili zpět do našich domovů.

Připojené dokumenty: IMG_2658, 20170622_102227, 20170620_093628, 20170619_093518

Hotel Termal Mušov – exkurze třídy 2. HO

Do kategorie SOŠ přidala(a) miroslav.siebert

Dne 26. 6. 2017 se konala třídní exkurze 2. ročníku oboru Hotelnictví. Žáci navštívili Hotel Termal Mušov–Pasohlávky, a to v blízkosti Aqualandu Moravia. Pan Lukáš Vašíček nám zajímavými informacemi a působivým výkladem přiblížil historii hotelu a jeho okolí – souvislost s léčebným pramenem a dalšími turistickými zajímavostmi, kterými hotel své turisty motivuje k návštěvě. Následovala prohlídka restaurace, konferenčního sálu, venkovní terasy, bazénu, sauny, pokojů komfort i standard. Podívali jsme se také do apartmánů a na závěr shlédli tzv. freedomky. Dozvěděli jsme se o možnosti zaměstnání, brigád, dále informace z oblasti provozu, jako je finanční rozpočet snídaní, termíny rezervace ubytování, naplněnost pokojů v roce, apod. Pro některé z nás to byla první návštěva hotelu, který je v blízkosti Mikulova. Za ochotu a příjemnou spolupráci, věříme, že  i v budoucnu, moc děkujeme! Vzhledem k velmi teplému počasí jsme na druhou část dne naplánovali regeneraci u vody, konkrétně v Autokempu Merkur – Pasohlávky.

Připojené dokumenty: OLYMPUS DIGITAL CAMERA, OLYMPUS DIGITAL CAMERA, OLYMPUS DIGITAL CAMERA, OLYMPUS DIGITAL CAMERA

28červen

Geografická oblast Moravský kras 3.0

Do kategorie Gymnázium přidala(a) miroslav.siebert

Ve dnech 27.6- 28.6 se třída Tercie vydala za tajemnými jeskyněmi do Moravského krasu. Nejdříve jsme museli projet snad celou jižní Moravu, ale stálo to za to, nebo ne? První zastávkou byl lanový park Velká Dohoda, kde jsme se vydováděli i s paní učitelkou. Cestou necestou jsme se vydali na pohádkovou chatu Macocha, kde na nás po náročném dni čekaly řízky. Poté jsme se mohli porozhlédnout okolo chaty, ale hlavně nespadnout do propasti, kterou jsme měli před chatou. Po večeři se všichni spokojeně usadili a hráli různé společenské i nevšední hry. Ráno, po „vydatném“ spánku jsme se do syta nasnídali a teple oblékli, protože nás čekala prohlídka Punkevní jeskyně, kde byla opravdu velká zima. Tu jsme zakončili plavbou na lodičkách, kde jsme viděli další krápníky, které vznikají až do několik tisíců let. Poté nás čekala pro někoho pohodová cesta lanovkou nahoru k chatě. Zde jsme se naobědvali a pomalu bylo čas dát chatě sbohem. Výlet se nám moc líbil, doufám, že paní učitelkám zbylo kousek trpělivosti na další. Myslím si, že jsme si to užili. Děkujeme moc. Anna Široká, 3.0

Připojené dokumenty: výlet 3, výlet 2, výlet 1

28červen

Exkurze Olomouc 6.0

Do kategorie Gymnázium přidala(a) miroslav.siebert

Ve dnech 21.- 22.6.2017 jsme se zúčastnili exkurze do Olomouce. Prohlédli jsme si olomoucký orloj (měli jsme štěstí, že bylo přesně poledne). Radnice byla zrovna rekonstruována, ale i přesto jsme se mohli podívat dovnitř. V ten den jsme ještě prošli interiér kostelu sv. Václava a Arcidiecézní muzeum, které se nacházelo přímo vedle něj. Také jsme si vyzkoušeli život na vysokoškolských kolejích, kde jsme byli ubytovaní. Další den ráno jsme se přeplněným autobusem přesunuli na Sv. Kopeček. Kde nás zaujala bazilika Navštívení Panny Marie. Naši exkurzi jsme zakončili procházkou po olomoucké zoo, která se všem moc líbila. Olomouc je krásná, volba byla jasná! L.Liďáková, B.Janíková, foto L.Pánek, sexta

Připojené dokumenty: DSC_0747, DSC_0629, DSC_0597

26červen

Exkurze Moravský kras 4.0

Do kategorie Gymnázium přidala(a) miroslav.siebert

Ve dnech 22.6.-23.6. se třída kvarta účastnila exkurze v Moravském krasu. První den výletu jsme si prohlídli pivovar Černá Hora a po ubytování se v chatě Macocha jsme se vydali do lanového parku Velká dohoda. Na druhý den nás čekal pochod přes Křenovou stezku do Skalního mlýna, odkud nás vláček zavezl k Punkevní jeskyni. Po prohlídce jeskyně s lodičkami nás lanovka vyvezla zpátky k chatě Macocha. Poslední část exkurze tvořil pěší přesun k rozhledně Podvrší. M. Siebert, kvarta

23červen

Exkurze Strážnice 1.A, 2.A

Do kategorie Gymnázium přidala(a) miroslav.siebert

Dne 21. a 22. června se třídy 1.a 2.A zúčastnily exkurze do autocampu ve Strážnici. Za tyto dva dny jsme navštívili mimojiné Skanzen, bylo ale příliš velké teplo, takže se nikomu nechtělo moc chodit. Hráli jsme volejbal, koupali jsme se, zahráli jsme si i balónkovou bitvu, takže byla většina z nás úplně mokrá. Exkurzi jsme si moc užili, i když jsme se navzájem mezi třídami ze začátku moc neznali. Škoda jen,že jsme na výletě nestrávili o den víc, myslím si, že by to nikomu nevadilo.

Připojené dokumenty: vylet straznice

20červen

Historie jako larp

Do kategorie SOŠ přidala(a) miroslav.siebert

V pondělí 19. června byla výuka ve třídách 1.HO a 2.HO dost netradiční. Navštívili nás lektoři organizace Post Bellum, známé projektem Paměť národa, kteří nás provedli celodopoledním workshopem na téma z moderních českých dějin. Po divadelní rozcvičce jsme si ujasnili základní pojmy, které se vztahují k proměnám vesnice po roce 1948, a následně jsme se sami stali obyvateli jihočeské vesnice Úboč. Zbytek dopoledne každý prožil v roli své postavy a podle svého svědomí se musel vypořádat s novým politickým uspořádáním a vším, co z něj vyplývalo. Jména a osudy našich postav nebyly smyšlené, v průběhu worshopu jsme si vyslechli skutečné příběhy pamětníků, na jejichž základě byl workshop připraven. V závěrečné reflexi jsme měli odpovědět na otázku, co nám workshop přinesl, jakou myšlenku si odnášíme. Zazněly i tyto věty:  "Lidi se nechaj hrozně zmanipulovat, může to vést k nemyslitelným věcem." "Skupina lidí podlehne rychleji nátlaku." "Nenechat se manipulovat." "Je jiná doba, ale lidi pořád půjdou za tím, co je pro ně lepší, za lepšími zítřky." "Důvěřuj, ale prověřuj." "Máme se líp jak oni, nikdo nás nemůže vystěhovat, poslat pryč, zavřít." "Strach je silná věc." "Bylo by dobré, aby každý měl svůj názor a používal hlavu."  Za podporu akce děkujeme SRPDŠ. Pokud byste si chtěli sami poslechnout, jak pamětníci vzpomínají na život na vesnici po komunistickém převratu, navštivte web organizace.

Připojené dokumenty: IMG_20170619_102600, IMG_20170619_102503, IMG_20170619_100549, IMG_20170619_093150

19červen

Návštěva partnerského gymnázia v Rakousku

Do kategorie Gymnázium přidala(a) miroslav.siebert

V pátek 16. června navštívili žáci třídy 1.0 partnerské gymnázium Bundesgymnasium a Bundesrealgymnasium Wolkersdorf. Po úvodním občerstvení měli možnost si prohlédnout budovu školy a zahrát si s rakouskými dětmi přátelské utkání ve vybíjené. Následovala prohlídka Wolkersdorfu, při které žáci ve skupinkách plnili různé úkoly. Podařilo se vyjednat týdenní pobyt tří dívek z primy v září 2017 na rakouském gymnáziu, kde budou absolvovat výuku s rakouskými žáky a bydlet v hostitelských rodinách. Návštěva přispěla k prohloubení spolupráce našeho a partnerského gymnázia a k rozvíjení jazykových kompetencí žáků.

Připojené dokumenty: 13 Besuch aus Mikulov (11)-1, 13 Besuch aus Mikulov (7), 13 Besuch aus Mikulov (2)

19červen

Exkurze do Gumotexu Břeclav a do pivovaru v Břeclavi

Do kategorie Gymnázium přidala(a) miroslav.siebert

Na exkurzi 15. června jsme se podívali do Gumotexu Břeclav, kde se mi nejvíce líbilo kompletování člunů. Překvapilo mě, že tam pracují převážně ženy. Podívali jsme se i na výrobu nafukovacích stanů, matrací a součástek do aut. Pak jsme navštívili i pivovar v Břeclavi. Měli jsme tu i možnost ochutnat chmel a slad. Viděli jsme proces vyrábění piva a byli jsme provedeni po areálu. Obě exkurze se mi moc líbyly a určitě jsem si odnesla spoustu nových poznatků a dozvěděla mnoho zajímavostí. Doufám, že brzy se zase někam podíváme. Klára Kalianková, 2.A

Připojené dokumenty: Gumotex (14), Gumotex (10), Gumotex (2)

Dopravní den

Do kategorie Gymnázium přidala(a) miroslav.siebert

Dne 14.6.2017 se třídy 2.0 a 3.0 zúčastnily dopravního dne formou projektové výuky. Začali jsme diskuzí nad základními pravidly silničního provozu, které jsme následně zpracovali jako plakáty. Pak nás čekala přednáška „Nehodou to začíná“ od společnosti Dekra, která nás vyloženě vtáhla do děje. Poslouchali jsme o bezpečnostních pravidlech a někteří odvážní z nás si i vyzkoušeli modelové situace, třeba poskytování první pomoci při autonehodě. Na závěr jsme se vrátili do školy, kde jsme si interaktivně otestovali, zda křižovatky jako cyklisti projedeme správně a se sladkou tečkou na závěr jsme se začali těšit na příští rok na další dopravní den. Za třídu 2.0 Jiří Souchop, za 3.0 Zuzana Fabičovičová

Připojené dokumenty: mde, mde, dav

Za zajímavostmi brněnské gastronomie

Do kategorie SOŠ přidala(a) miroslav.siebert

V pondělí 12. června se třída 2. KČ zúčastnila odborné exkurze, cílem bylo seznámení s vybranými gastronomickými provozy v Brně. Navštívili jsme restauraci Pavillon, kde jsme nahlédli do provozního zázemí: zdejší kuchyně je zajímavá tím, že je umístěna ve dvou podlažích, která spojuje pouze schodiště. Dalším navštíveným podnikem byla umisťovací kočičí kavárna Pelíšek – zde nás pan majitel seznámil s administrativními aspekty takového typu provozu. Po odpočinku u výběrové kávy a mezi kočičkami jsme se vydali do středu města, kde nás čekal stručný výklad o historii brněnských pohostinských podniků a pak už jsme individuálně prošli ulicemi kolem kostela svatého Jakuba, ve kterých během nedávné doby vyrostlo mnoho gastronomických podniků různého typu – mohli jsme tedy nahlédnout do restaurace zaměřené na českou, italskou, řeckou či vietnamskou kuchyni. Nevynechali jsme ani návštěvu Zelného trhu, kde nabízejí především soukromí pěstitelé čerstvé ovoce, zeleninu, bylinky a květiny. Lucie Žáková, třídní učitelka

Exkurze - Uzenářství Rybka v Podivíně

Do kategorie SOU přidala(a) miroslav.siebert

Dne 13.6.2017 žáci 2. ročníku oboru Kuchařské práce v rámci odborné exkurze navštívili uzenářství Rybka v Podivíně. Majitel firmy nás provedl výrobnou a ukázal nám vše od příjmu zboží, přes skladování, vykošťování masa, výrobu škvarků, párků, klobásů až po samotnou expedici a prodej. Po prohlídce jsme měli možnost ochutnat jejich skvělé výrobky. Exkurze splnila plně svůj cíl a žákům se líbila. UOV Bc.Dufek Miroslav

Připojené dokumenty: CIMG4563, CIMG4553

08červen
2017

Matematické a fyzikální soutěže na Gymiku!

Do kategorie Gymnázium přidala(a) miroslav.siebert

Matematika a fyzika. Pro mnohé jsou to nejobávanější vyučovací předměty. Ne však pro žáky GSS Mikulov. Aspoň výsledky, kterých dosáhli v tomto školním roce 2016/2017 v různých soutěžích, by mohly toto tvrzení trochu podpořit. Výčet úspěchů je opravdu dlouhý (viz přiložený soubor), doporučuji vydržet až do konce. Všem úspěšným účastníkům soutěží gratulujeme a děkujeme za vzornou reprezentaci školy. Jedno jméno se však vyskytuje ve výsledkových listinách velmi často a především úspěchy v celostátních kolech některých soutěží zasluhují obrovský obdiv. Ještě jednou gratulujeme Luboru Čechovi ke všem jeho úspěchům a držíme palce v soutěžích, které ještě nebyly ukončeny. Dále bych chtěl poděkovat všem pedagogům naší školy, kteří se podíleli na přípravě žáků, organizaci soutěží i doprovodu žáků na soutěže. Více zde.

Připojené dokumenty: UspechMF2016-2017

05červen

Maturity 2017

Do kategorie Gymnázium přidala(a) miroslav.siebert

Ve dnech 22. - 25. května 2017 proběhla na mikulovském gymnáziu poslední část maturitních zkoušek. Ústní část absolvovalo celkem 40 žáků z třídy oktávy a 4.A. Slavnostní předání maturitních vysvědčení se konalo na zámku 29. května v Sala terrena za účasti paní místostarostky, vedení školy a předsedy SRPDŠ. Všem maturantům gratulujeme a přejeme hodně úspěchů do dalších let. třídní učitelky K. Dědáková a D. Hasníková

Připojené dokumenty: IMG_20170529_161538, IMG_20170529_161525, IMG_0752, IMG_20170525_113416, IMG_20170525_110237, IMG_0709, DSC00255

01červen

Mezinárodní sportovní den 30. 5. 2017

Do kategorie Gymnázium přidala(a) miroslav.siebert

V úterý 30. 5. 2017 organizovalo GSS Mikulov Mezinárodní sportovní den. Akce se zúčastnili žáci naší pořádající školy a Gymnázia Janka Matúšku a SOŠT z Galanty. Utkání se uskutečnila v přehazované a florbalu. Atmosféra byla velice přátelská a rozvíjela dlouholeté dobré vztahy mezi školami. Ty trvají již několik let a navazují na nadstandartní spolupráci obou měst, jak zdůraznil starosta města Rostislav Koštial, který byl přítomen slavnostnímu zahájení. Akce se konala pod záštitou SRPDŠ a vzhledem k rozsahu by se nemohla uskutečnit bez sponzorů: města Mikulov, Gebauer & Griller, TIC Mikulov, Avedon, vinařství Kadrnka a Kern. Všem bychom chtěli touto cestou poděkovat a věříme, že spolupráce bude pokračovat i nadále. PaedDr. Dobroslava Bartálová

Připojené dokumenty: galanta-30, galanta-15, galanta-3, galanta-2

29květen

GSS bezbariérově

Do kategorie Nezařazené přidala(a) miroslav.siebert

Výrazným posunem k další konkurenceschopnosti Gymnázia a střední školy se v dubnu stala kolaudace bezbariérového přístupu do hlavní budovy školy a další vnitřní úpravy nutné pro pobyt tělesně postižených žáků – vozíčkářů. Jádrem stavby je prosklená evakuační zdviž a toalety určené přímo tělesně postiženým, to vše v hodnotě téměř 2, 5 mil. Kč. Finanční prostředky poskytl z větší části zřizovatel školy – JmK. Podařilo se překonat složitosti stavebních dispozic památkově chráněné budovy a architekturu budovy narušit jen minimálně. Podstatné ale je, že škola tak drží krok s trendem současnosti, kterým je inkluze. Takto může konkurovat jiným, daleko modernějším školským zařízením. Naše poděkování za vstřícný přístup při řešení složitých podmínek stavby patří zejména městskému pracovišti NPÚ v Mikulově, okresnímu pracovišti HZS v Břeclavi, stavebnímu odboru MěÚ Mikulov a mnoha dalším zainteresovaným institucím. PaedDr. Stanislav Svoboda, ředitel školy

Připojené dokumenty: výtah, výtah 1

26květen

Krajské kolo biologické olympiády

Do kategorie Gymnázium přidala(a) miroslav.siebert

Ve dnech 17. a 25. května 2017 se žáci naší školy Anežka Čechová (1.0), Marika Hanušková (3.0) a Lubor Čech (4.0) účastnili krajských kol biologické olympiády v kategoriích C a D pořádaného v Brně na SVČ Lužánky. Všichni si počínali svědomitě a plnili nelehké úkoly a biologické záludnosti. Obě dívky jsou navíc mladšími ve své kategorii a přesto všichni řešili olympiádu s krásnými výsledky. Anežce uteklo úspěšné řešení jen o o pár bodíků, ostatní byli úspěšnými řešiteli. Všem třem moc děkujeme za vzornou přípravu a reprezentaci školy.

Připojené dokumenty: image2, image1

26květen

Celostátní kolo 46. ročníku Dějepisné olympiády

Do kategorie Gymnázium přidala(a) miroslav.siebert

Ve dnech 15. – 19. května 2017 se v Brně uskutečnilo celostátní kolo 46. ročníku Dějepisné olympiády. Do města se sjelo 32 nejlepších řešitelů krajských kol soutěže. Soutěžící měli za úkol napsat před  zahájením soutěže písemnou práci, ve které se snažili přiblížit osobnost spojenou s jejich regionem v 18. století. V průběhu celostátního kola pak písemnou práci obhajovali před ústřední komisí a psali také velký vědomostní test. Tématem soutěže bylo období vlády Marie Terezie , od jejíhož narození v těchto dnech uplynulo 300 let. Mezi soutěžícími byl i Patrik Hájek z kvarty Gymnázia a SOŠ Mikulov.  Patrik zvítězil již v krajském kole, a proto reprezentoval Jihomoravský kraj. Obě části soutěže zvládl velmi dobře. V silné konkurenci po konečném součtu bodů obsadil nádherné 6. místo. Za úspěšnou reprezentaci školy Patrikovi děkujeme a blahopřejeme k výbornému umístění.

Starší novinky v archivu.

Dokumenty a formuláře

Praktická škola 2letá (od 1.9.2016)Stáhnout dokument »
Zednické práce (od 1.9.2016)Stáhnout dokument »
Zámečnícke práce (od 1.9.2016)Stáhnout dokument »
Strojní mechanik - zámečník (od 1.9.2016)Stáhnout dokument »
Pečovatelské práce (od 1.9.2016)Stáhnout dokument »
Kuchařské práce (od 1.9.2016)Stáhnout dokument »
Kuchař-číšník (od 1.9.2016)Stáhnout dokument »
Hotelnictví (od 1.9.2016)Stáhnout dokument »
Gymnázium 8. leté (od 1.9.2016)Stáhnout dokument »
Gymnázium 4. leté (od 1.9.2016)Stáhnout dokument »

Archiv novinek

Hledáte prehistorické novinky? Dříve jsme používali jiný systém, pro novinky z roku 2011 a starší tedy musíte navštívit archiv.